2020 Notte dei Musei

Notte europea dei musei
Visita virtuale al Museo Pasqualino
dalle ore 10.00 alle mezzanotte

Un tour virtuale in italiano, inglese, LIS e IS, per scoprire la sua storia e la più vasta collezione di pupi siciliani

Sabato 14 novembre 2020, in occasione della notte europea dei musei, il Museo internazionale delle marionette Antonio Pasqualino sarà visitabile attraverso un tour virtuale in italiano e inglese, nella lingua dei segni italiana (LIS) e nella lingua dei segni internazionale (IS) che consentirà di scoprire la sua storia e di conoscere la più vasta collezione di pupi siciliani.
Scopo dell'iniziativa e del ricorso alla digitalizzazione e ai nuovi media, ampliare la fruizione e consentire nuove modalità di divulgazione del patrimonio museale anche a distanza, ricorrendo a diversi "linguaggi" e sviluppando contemporaneamente i contenuti dal punto di vista visivo, uditivo e linguistico.

Per la visita virtuale, sarà possibile utilizzare questo link:https://bit.ly/3pmtKI9

Saturday 14 November 2020
European Museum Night
Virtual visit to the Pasqualino Museum
10.00 am through Midnight
Antonio Pasqualino International Puppet Museum

A virtual tour in Italian, English, in the Italian Sign Language (LIS) and in the International Sign Language (IS) will allow you to discover the Museum's history and its collection of Sicilian puppets, that is the largest one existing.

On Saturday 14 November 2020, on the occasion of the European Night of Museums, the Antonio Pasqualino International Puppet Museum of Palermo (Italy) will be virtually open to visitors. A virtual tour in Italian, English, in the Italian Sign Language (LIS) and in the International Sign Language (IS) will allow you to discover the Museum's history and its collection of Sicilian puppets, that is the largest one existing.
The purpose of the initiative and the use of digitization and new media is to broaden the experience of the Museum's heritage, inspire new ways of dissemination even at a distance, explore the use of different "languages" to transform the contents from a visual, auditory and linguistic point of view .

For the virtual visit, use this link: https://bit.ly/3pmtKI9